ESPECIALIDADES CEIP JOSÉ ROBLES

INGLES 6º

Actividades corregidas de la semana del 1 junio
Hola ,¿qué tal estáis? espero que bien, aquí os mando las  actividades de inglés corregidas.

1 Match the parts of the words and the pictures.
1 9–b 2 12–d 3 7–a 4 11–f 5 10–c 6 8–e

2 Complete the sentences. Use the words in the box.
1 are collected 2 is spoken 3 are done 4 are made
5 are found 6 are picked 7 is played 8 is cooked

3 Complete the sentences. Use the correct form of
the words in brackets.
1 is cleaned 2 is spoken 3 is grown
4 are studied 5 are sold 6 is played
7 are made 8 is used




ACTIVIDADES PARA LA SEMANA DEL 10 DE JUNIO

Hello! Espero que todos sigamos bien, en la parte de arriba están las actividades de inglés de la semana pasada corregidas.
Os quiero recordar  que  antes de hacer  las actividades tenéis que ver el vídeo para entender las actividades  ,también hay ejemplos en el libro y libreta ,y me podéis preguntar a mi.
Antes de nada debéis escribir nombre, curso y fecha porque sino no se quien sois y recordaros que mandarme los ejercicios es OBLIGATORIO,el último día de entrega de éstos ejercicios es el lunes 15 de junio.


Vamos a ver el vídeo que tenemos hoy

https://www.youtube.com/watch?v=TCFr-UEqnbI&t=31s






Actividades corregidas de la semana del 25 de mayo
Hola ,¿qué tal estáis? espero que bien, aquí os mando las  actividades de inglés corregidas.

1 Find, circle and write.
1 snowfall 2 avalanche 3 volcanic eruption
4 lightning 5 heatwave 6 flood

2 Order the words and write sentences.
1 What were you doing when it started to snow?
2 Dad was driving when he saw Mum at the bus stop.
3 People were walking home when the earthquake
happened.
4 Were you doing an experiment when the bell rang?

3 Complete the sentences. Use one word or phrase
from each box.
1 was watching / phoned
2 were playing / started
3 were you doing / called
4 was flying / saw
5 was Kyle doing / came







ACTIVIDADES PARA LA SEMANA DEL 1 DE JUNIO
Hello! Espero que todos sigamos bien, en la parte de arriba están las actividades de inglés de la semana pasada corregidas.
Os quiero recordar  que  antes de hacer  las actividades tenéis que ver el vídeo para entender las actividades  ,también hay ejemplos en el libro y libreta ,y me podéis preguntar a mi.
Antes de nada debéis escribir nombre, curso y fecha porque sino no se quien sois y recordaros que mandarme los ejercicios es OBLIGATORIO,el último día de entrega de éstos ejercicios es el lunes 8 de junio.

Vamos a ver el vídeo que tenemos hoy
https://www.youtube.com/watch?v=LB9quANyVBc






















Actividades corregidas de la semana del 18 de mayo
Hola ,¿qué tal estáis? espero que bien, aquí os mando las  actividades de inglés corregidas.


2 Correct the sentences.

1 Have you bought the comic yet?
2 I’ve already had my dinner.
3 Have you read the book yet?
4 She hasn’t played tennis yet.
5 I’ve already asked for his autograph.
6 She hasn’t collected any fossils yet.
7 Have they picked any strawberries yet?
8 I’ve already decorated the cakes.
3 Answer the questions for you. Use yet or already.

Students’ own answers

2 Order the words and write sentences.

1 How long have you done aquarobics?
2 We went go-karting last year.
3 I joined the club five months ago.
4 We have lived in this house for five years.






ACTIVIDADES PARA LA SEMANA DEL 25 DE MAYO

Hello! Espero que todos sigamos bien, en la parte de arriba están las actividades de inglés de la semana pasada corregidas.
Os quiero recordar  que  antes de hacer  las actividades tenéis que ver el vídeo para entender las actividades  ,también hay ejemplos en el libro y libreta ,y me podéis preguntar a mi.
Antes de nada debéis escribir nombre, curso y fecha porque sino no se quien sois y recordaros que mandarme los ejercicios es OBLIGATORIO,el último día de entrega de éstos ejercicios es el lunes 1 de junio.

Vamos a ver el vídeo que tenemos hoy


COPIAR

ESTRUCTURAS CON WHEN


1A. [When + pasado simple] + [Pasado continuo]
Utilizamos esta estructura cuando una acción se cruza con otra que estaba en progreso. Por ejemplo:

When he arrived home I was sleeping.
 (Cuando el llegó a casa yo estaba durmiendo)

 1B. [Pasado continuo] + [When + pasado simple]
I was sleeping when he arrived home.

 2A. [When + pasado continuo] + [Pasado simple]
Al igual que ocurre con los ejemplos 1A y 1B en todas las frases de when siempre hay una acción que se cruza. Sin embargo, a diferencia de la oración de while que solo puede ir seguida de pasado continuo, la oración que va seguida de when puede aparecer en pasado simple o pasado continuo. Por ejemplo:

When she was studying she fall asleep.
(Cuando ella estaba estudiando se quedó dormida)

2B. [Pasado simple] + [When + pasado continuo]
She fall asleep when she was studying.
(Ella se quedó dormida cuando estaba estudiando)

When he arrived home he didn't know what to do.
(Cuando el llegó a casa no sabía que hacer).
















Actividades corregidas de la semana del 11 de mayo
Hola ,¿qué tal estáis? espero que bien, aquí os mando las nuevas actividades de inglés corregidas.



1.Answer the questions with the words in brackets and for or since.

1 How long have they been at the snack bar? (two o’clock)
They’ve been at the snack bar since two o’clock.

2 How long have they had riding lessons? (a year)
They’ve had riding lessons for a year

3 How long has the adventure park been open? (June)
The adventure park has been open since June

4 How long has James studied the planets and stars? (about two months)
James has studied the planets and stars for about  two months

5 How long have you had a smartphone? (I was thirteen)
  I’ve had a smartphone since I was thirteen.

2.Order the words and write sentences.

1 My favourite reality TV show has just started.
2 Celia has just been on a chat show.
3 I’ve just watched an interesting nature documentary.
4 I’ve just seen my friend at the adventure park.
5 Nancy has just been to the snack bar with her friends.

3. Complete the sentences. Use the words in brackets.

 1 Carol has just moved to a new house near the school.
2 Pau has just met his new French teacher. She seems very nice.
3 The girlshave just fininshed lunch. Now they’re going back to class.
 4 We´ve just heard her sing. She’s great!
 5 I have justseen someone hiding behind the tree.







ACTIVIDADES PARA LA SEMANA DEL 18 DE MAYO
Hello! Espero que todos sigamos bien, en la parte de arriba están las actividades de inglés de la semana pasada corregidas.
Os quiero recordar  que  antes de hacer  las actividades tenéis que ver el vídeo para entender las actividades  ,también hay ejemplos en el libro y libreta ,y me podéis preguntar a mi.
Antes de nada debéis escribir nombre, curso y fecha porque sino no se quien sois y recordaros que mandarme los ejercicios es OBLIGATORIO,el último día de entrega de éstos ejercicios es el lunes 25 de mayo.

Vamos a ver el vídeo que tenemos hoy


https://www.youtube.com/watch?v=mqUxDCZWhtw









Actividades corregidas de la semana del 4 de mayo

Hola ,¿qué tal estáis? espero que bien, aquí os mando las nuevas actividades de inglés corregidas.




1 Look and complete.
 1 She’s doing a science experiment at eleven o’clock.
 2 She’s writing a history essay at ten o’clock.
3 She’s going swimming with Kate at four o’clock.
4 She’s studying for the English test at nine o’clock.
 5 She’s working on the course project at two o’clock

3 Look and write sentences.
 1 They aren’t going to the beach this afternoon.
 2 We’re visiting a castle tomorrow.
3 She’s using the internet later.
 4 I’m not doing judo on Wednesday.
5 You aren’t going to a birthday party this weekend.
 6 He’s writing an essay on Saturday.








3 Write complete sentences.
 1 What are you having for dinner?
2 Mum is cooking my favourite pizza.
 3 I’m not practising piano today.
4 She’s using a dictionary in the English exam tomorrow.
 5 When are you taking your maths test?
6 Jake is working on his course project.
 7 We aren’t doing an experiment in class later.
 8 They’re watching a basketball match on Saturday.



ACTIVIDADES PARA LA SEMANA DEL 11 DE MAYO
Hello! Espero que todos sigamos bien, en la parte de arriba están las actividades de inglés de la semana pasada corregidas.
Os quiero recordar  que  antes de hacer  las actividades tenéis que ver el vídeo para entender las actividades  ,también hay ejemplos en el libro y libreta ,y me podéis preguntar a mi.
Antes de nada debéis escribir nombre, curso y fecha porque sino no se quien sois y recordaros que mandarme los ejercicios es OBLIGATORIO,el último día de entrega de éstos ejercicios es el lunes 18 de mayo.


Vamos a ver el vídeo que tenemos hoy



1.Answer the questions with the words in brackets and for or since.


1 How long have they been at the snack bar? (two o’clock)

They’ve been at the snack bar since two o’clock.


2 How long have they had riding lessons? (a year)
3 How long has the adventure park been open? (June)
4 How long has James studied the planets and stars? (about two months)
5 How long have you had a smartphone? (I was thirteen)

2.Order the words and write sentences.
 1 reality / just / has / favourite / TV / started / My / show
 My favourite reality TV show has just started.
 2 just / on / been / a / show / has / Celia / chat
3 watched / just / interesting / an / nature / I’ve / documentary.
4 seen / at / park / the / I’ve / just / friend / adventure / my
 5 Nancy / the / to / been /snack/ has / with / bar / friends / her / just

3. Complete the sentences. Use the words in brackets.
 1 Carol has just moved to a new house near the school. (just / move)
2 Paul his new French teacher. She seems very nice. (just / meet)
3 The girls lunch. Now they’re going back to class. (just / finish)
 4 We her sing. She’s great! (just / hear) 5 I someone hiding behind the tree. (just / see














SEMANADEL 27 DE ABRIL ACTIVIDADES CORREGIDAS DE INGLES 6º

WRITE THE VERB TO BE AND CHANGE TO SHORT FORM
I am/I´m
You are/You´re
He is /He´s
She is/She´s
It is/It´s
We are /we´re
You are /You´re
They are/They´re
WRITE IN THE CORRECT VERB TO BE
1.Is.2.Are.3.Is.4.Are.5.Are.6.Is.7.Are.8.Am.9.is.10.Are.
RE-ARRANGE THE SENTENCE
1.I´m not a teacher.
2.She´s my mother.
3.The boys are playful.
4.We are not at home.
5.My dad is smart.
6.My mother is a housewife.
7.She is not my sister.
8.The teacher is angry.
9.The dog is in the kennel.
LOOK AT THE PICTURE AND ANSWER THE QUESTIONS.
1.No,he is not.
2.Yes,it is.
3.Yes,it is.
4.Yes, they are.
5.No, he isn´t.
6.Yes,he is.
7.No,it isn´t.
8.Yes,she is.
9.No, he isn´t.
10.No,they aren´t.
11.No,I am not.
12.No,It isn´t.



Actividades para la semana del 4 de mayo
Hola ,¿qué tal estáis? espero que bien, aquí os mando las nuevas actividades de inglés que como ya sabéis tenéis que hacerlas en la libreta, poner la fecha y no se os olvide mandármelas cuando las terminéis, ya que son muy importantes para la nota.
Tenéis un explicación para recordar los ejercicios que son del tema 1






































ACTIVIDADES DE SEXTO.20 ABRIL 2020 CORRECCIONES



 ACTIVIDADES


EXERCISES: WILL
 1. Complete the sentences with will (‘ll) in positive form:
 a) If I arrive late, I (call) _will call_________ you.
 b) They (help) ____will help______ you.
c) Maybe he (stay) _____will stay_____ at home tonight.
d) My friends (go/probably) _____will go_____ to the beach.
e) Peter (buy) _____will buy_____ the tickets.
 f) I hope that my boyfriend (cook) _____will cook_____ dinner tonight.
 g) We think FCB (win) ______will win____ the match.
 h) I’m sure my boss (understand) ___will undesrtand_______ my problem.
i) I (get) ______will get____ you a drink. Do you like coffee?
 j) Maybe my sister (do) _____will do_____ a language course in London.
 k) Perhaps Mary (do) ____will do______ that for her sister.
 l) It’s late. I think I (go) ____will go______ to bed now
2. Complete the sentences with will in negative form:
a) I (answer) _will not answer_________ the question.
b) My brother (lock) ____will not lock______ the door.
 c) The boy (catch) ___will not catch_______ the ball.
d) I (read) _____will not read_____ that magazine.
e) We (send) ____will not send______ that present to my uncle
. f) My grandmother (open) _____will not open_____ the door.
 g) The children (eat) ____will not eat______ fish.
 h) He (listen) ___will not listen_______ to the radio.
 i) I (drink) _____will not drink_____ beer.
 j) It (rain) ____will not rain______.
 k) You (ask) ____will not ask______ him. l) The teacher (test) _____will not test_____ our English.


   Complete the sentences using must, might, might not or can’t.                                
1    Perhaps we will become famous.             
We ___________might___________ become famous.
2   I’m sure we’re in a time machine!
     We __________ must ____________ be in a time machine!
3   I’m sure he isn’t at school.                       
He ___________ can’t     ___________ be at school.
4   Maybe the map isn’t right.                      
The map ________might not______________ be right.
5   I’m sure this is Ellie’s bag.                       
This _________ must _____________ be Ellie’s bag.
6  It’s possible that Paul doesn’t
know about the party.                             
Paul ________ might not    ______________ know about the party.
7  I’m sure I left my smartphone
on my desk.                                             
My smartphone ________ must ______________ be on my desk.
8  I think this hat is Rasheed’s.                   
This hat __________ might ____________ be Rasheed’s.
9  I’m 100% certain Saira isn’t able             
to eat nuts.                                             
Saira __________ can’t     ____________ eat nuts.
10  Perhaps Tariq is in the sports hall.          
Tariq _________ might _mm___________ be in the sports hall.    



 SEMANADEL 27 DE ABRIL ACTIVIDADES DE INGLES 6º PARA REALIZAR.


Vamos recordar tiempos que hemos dado por ejemplo  el verbo “To Be” vemos la explicación que aparece en los enlaces y realizamos las actividades en la libreta recordar escribimos la fecha y ponemos nombre y curso que sino no sé de quien son.

Por favor intentar hacer buena letra  ,estas actividades me las tenéis que mandar para corregirlas.



Debemos copiar la forma afirmativa ,negativa e interrogativa, los enunciados y las respuestas.




No hay comentarios:

Publicar un comentario